dans dig bedre end nogensinde

På Lunderskov Efterskole er dans noget helt særligt.

Så hvis du elsker dans, så er vores danselinje lige noget for dig. På vores efterskole indgår dans altid i de store forestillinger. Det kan være showdance med masser af power eller mere ekspressiv dans, der udtrykker følelser og sætter en bestemt stemning. Dans hos os rummer nemlig det hele.

Vores danselinje optræder også for sig selv og tager på tur for at se, hvad der rører sig på dansescenerne i Danmark. Dans kræver, som du sikkert ved, en god fysik, og derfor er fysisk træning også en del af undervisningen.

Tag din dans til et nyt niveau – og bliv en bedre performer.

Vi er dansere, og vi er et hold

Vores dansere har en stærk holdfølelse, og de er meget stolte af det, de laver. Der er nemlig et helt særligt bånd på danslinjen.

Ambitionerne er høje, men du behøver ikke kunne det hele, når du starter. Vi skaber et miljø, hvor I gør hinanden bedre gennem samarbejde og respekt for hinanden – og hård træning. Der er intet, der slår et taktfast og energisk dansehold, der i fællesskab indtager en scene.

Bliv en del af en stærk gruppe, der kommer ud over scenen med power og selvtillid – og samtidigt er der for hinanden i kulissen.

Dans til musical på Lunderskov Efterskole
Dans i øvelokale

Dans er også teknik og træning

Dit niveau som danser afhænger af din teknik og din fysiske form. Så enkelt er det. Vi arbejder med grundteknikker og kendte genrer, men vi udfordrer også genrerne og kombinerer dem.

Vi bliver ved og ved – indtil hver detalje sidder i skabet. Vi lover én ting: Vi giver ikke op, før du er i mål.

Kroppen skal være stærk og i balance, når du danser. Og hvis du ikke er det i forvejen, skal vi nok sørge for, at du udvikler dig og bliver det. Vi træner grundigt – og hårdt – på danselinjen. De fleste opdager faktisk muskler, de ikke anede, de havde.

det siger eleverne på dans om linjefaget

Du kan være en erfaren danser eller helt ny. Du kan være dreng eller pige. Det er altsammen ligegyldigt. På danselinjen kan alle være med.

Jeg synes, at det er fedt at danse med andre og indtage scenen. Der jo flest piger på danseholdet, men det gør mig ikke noget. Det er cool at skille sig ud og stadig være en del af danseholdet – det er faktisk en fordel, fordi jeg ofte spiller en central rolle i koreografien

Benjamin, 16 år, dans

Der er masser af udfordringer, og der er altid gang i den. Det har været en stor oplevelse at danse til vores musical og Dolly Awards. Jeg har danset i flere år, men på Lunderskov Efterskole har jeg fået andre danseoplevelser, der også har gjort mig til en bedre danser

Agnes, 16 år, dans

Dans dit Udtryk & dine Følelser

Dans er meget mere end bare at kunne bevæge sig til musik. Den dygtige danser formår at fortælle en historie og udtrykke følelser gennem sin dans.

Sommetider skal dansen være powerful og stærk. Andre skal den være elegant og langsom. Vi danser det hele på Lunderskov Efterskole, men vi har altid en ambition om, at dansen skal frembringe en følelse eller historie.

Og det lærer du også her på Lunderskov Efterskole.

Dans er et fællesskab
Camilla

emma poulsen

Med Emma i spidsen af danseholdet bliver der svedt og knoklet igennem i danselokalet. Der er både fokus på fysisk træning, opvarmning og selvfølgelig en masse danseundervisning. Du kan være sikker på, at hun udfordrer danserne og hele tiden rykker niveauet på danselinjen. Emma er dejligt og rart væsen, der også skaber rammerne for den holdfølelse, der hører til på et dansehold. Her er vi ét hold, der præsterer sammen.

Emma har en meget enkel målsætning for vores danselinje: Den skal være Danmarks bedste!

Mere info om linjefagene

Hvor mange linjefagstimer får du? Hvilket niveau kan du forvente? Kan du skifte linjefag undervejs? Har du flere spørgsmål, så har vi svarene.

Se mere om antal timer, niveau og andre generelle oplysninger om linjefag

Og her på forsiden kan du se de andre linjefag vi har her på efterskolen