Efterskole pris og optagelse, find svar og hjælp her

Efterskole pris & info om optagelse

Du skal gøre 3 ting, for at blive optaget på Lunderskov Efterskole:

1. Du skal besøge os først – tilmeld dig vores Infoaften her
2. Du skal udfylde den elektroniske tilmelding på hjemmesiden
3. Du skal indbetale tilmeldingsgebyret på kr. : 1.000,-

Er du i tvivl om, hvilket linjefag, du skal vælge, så se her

Efterskole pris – Hvad koster det?

De fleste familier betaler ikke fuld pris for et efterskoleophold, men modtager et tilskud fra staten. Tilskuddet og dermed den endelige efterskole pris afhænger af hustandsindkomsten.
Du kan beregne din pris her på siden. Bemærk venligst, at Beregneren indtil finanslov 2023 er vedtaget baserer sig på finansforslaget – ændringer kan forekomme.
Ugeprisen uden statstilskud er i skoleåret 2024/25 kr. 2.800,- Prisen inkluderer studieturen til London.

Lærer underviser elev i producer

Tilmelding

Du kan blive tilmeldt op til 5 år før planlagt skolestart. Ved tilmelding reserverer du en plads på skolen og en plads på dit ønskede linjefag. For at vi optage dig som elev på Lunderskov Efterskole du igennem tre steps i denne følgende rækkefølge:

1. Besøg skolen: Man skal besøge skolen, før man kan tilmelde sig. Vi synes, at det giver god mening, at du ser skolen, og vi møder dig.

2. Udfyld tilmelding: Når du har besøgt skolen, har du et godt grundlag for at melde dig ind. Det gør du digitalt her på hjemmesiden.

3: Indbetal gebyr: Du skal indbetale et tilmeldingsgebyr på 1000 kroner.

Elev der viser rundt på efterskolen

Du skal besøge skolen for at tilmelde dig

Optagelse

Omkring januar før dit ophold sender vi dig  “Kontrakt for optagelse på Lunderskov Efterskole”. I kontrakten skriver du under på de gældende regler og vilkår for ophold på skolen og bekræfter hermed din interesse. Senest 1. februar før skolestart skal du indbetale depositum på kr. 2.500,- . Depositum refunderes fuldt ud efter gennemført skoleophold (med evt. fradag for skader). Når du har indsendt kontrakten og indbetalt depositum er du endeligt optaget på Lunderskov Efterskole.

Piger kigger på dig og smiler

Når du har returneret kontrakten og betalt depositum, kan du bare glæde dig til skolestart.

Ledige pladser & ventelister

Vil du være sikker på at få en plads på Lunderskov Efterskole skal du normalt tilmelde dig 2 år før skolestart. – Især hvis du er pige og vil i 10. klasse, skal du skynde dig med tilmeldingen.

Hvis der ikke er en ledig plads til dig, kan du komme på venteliste, Kontakt skolens kontor og hør nærmere.

Er der ledige pladser ?

Vi har stadig ledige pladser til skoleåret 24/25 og de efterfølgende skoleår.

Elever venter i kø for optagelse på efterskolen

Tilmeld dig i god tid, så er du sikker på en plads

Seriøst samarbejde

Ligesom mange andre efterskoler har vi indført et tilmeldingsgebyr. Det har vi gjort for at sikre de mest seriøse elever en plads i god tid! Hvis du mener det seriøst med at ville gå på Lunderskov Efterskole, så er vi også seriøse. Derfor kvitterer vi for hver tilmelding med en velkomstpakke. Velkomstpakken er fysisk og består af en smart taske, en flot drikkedunk, et ægte LE krus og diverse andre småting. Men velkomstpakken er også en invitation til altid at være velkommen på skolen og til at bruge os som vejledere i forhold til din skolegang, dit fritidsliv eller hvad du ellers går og tumler med. Ring til os, så skal vi nok være der for dig