overskrift studietur til london

Studietur til London

Hvert år tager hele skolen til London i fem dage. Vi bor i midten af Europas performance-hovedstad og studerer, hvordan man her laver teater, musik og dans i verdensklasse. Andre skoler tager på skitur eller ud at sejle kajak – vi skal naturligvis i teatret, musikstudierne og på filmoptagelse.

Nogle af højdepunkterne er, når vi alle skal ind og se forestillinger. Vi ser hvert år typisk to af de store kendte musicals i London. Og det plejer altid at være en fest!

Foto fra Lion King i London

vlog: kom med til london

I London blander vi hygge, shopping og sightseeing med undervisning, kulturelle begivenheder og fede oplevelser i storbyen. Det er dage, hvor der for alvor er fart på, men hvor der også er tid til virkelig at opleve Londons gader og farverige hverdag.

I videoen her kan du komme med vores elev Anton på tur til London, hvor han i sin vlog viser lidt af alt det, han og vennerne  og resten af Lunderskov Efterskole oplever i London. For rejsen og oplevelsen begynder allerede, når man sætter sig ind i bussen – og derfra ser vi os ikke tilbage.

fire fede fordele ved at tage på studietur til london…

.. Og der er mange flere..

Kulturelt berigende oplevelser: London er en kulturel hovedstad, og en tur dertil giver eleverne mulighed for at opleve alt fra teater og kunst til historie. Det er en by, der bare imponerer en!

Sprogpraktisering: Det giver eleverne en enestående mulighed for at bruge deres engelskkundskaber i autentiske situationer. De skal kommunikere på engelsk, og dermed blive bedre til at tale og forstå sproget.

Styrkelse af fællesskabet: Studieture er en fantastisk måde at styrke fællesskabet på, og en tur til London vil give eleverne mulighed for at lære hinanden bedre at kende og skabe minder sammen.

Sjov i gaden: London har alt at byde på, fra sightseeing til shopping og forlystelser. Eleverne vil have mulighed for at opleve alt fra Big Ben og London Eye til shopping på Oxford Street og Camden Market.

Lige midt i byen

Vi bor tæt på hjertet af London, hvor vi har nemt til undergrunden, så vi hurtigt kan komme rundt i byen. De sidste par år har vi været heldige at bo i Holland Park – tæt på Hyde Park og Kensington Gardens.

Vi spiser de fleste måltider sammen, men nogle aftener får du penge af os, så du sammen med dine venner kan gå ud og spise på egen hånd.

Det er naturligvis også en meget vigtig del af studieturen, at vi er af sted i bus sammen. Nogle tror måske, at busturen bare er transport, men det er mega hyggeligt og sjovt. Der er underholdning, fællessang og gode snakke i de tre store dobbeltdækkere.

Elever på besøg på teater i London

vlog fra london 2023

Workshops i london

Vi får også undervisning, når vi er i London. Hvert Linjefag deltager i særligt tilrettelagte workshops i London, som vi arrangerer gennem vores mange kontakter i byen. Det er topdygtige mennesker, der underviser os, så du skal bare nyde det.

Vi bruger byen aktivt i undervisningen. Måske skal du ud og tage billeder i byen? Måske skal du danse foran London Eye eller spille teater på gaden. Vi er helt sikre på, at du vil oplevelser og indtryk, som du vil huske med et smil på læben.

At få oplevelser sammen som efterskole er noget ganske særligt.

Elever foran Globe Theatre

fritid, kultur og indtryk

Vi skal nå mange ting, når vi først er sluppet fri i London. Vi skal opleve kulturen, blive klogere på deres historie og se mange kendte og mindre kendte seværdigheder.

Men vi sørger også for, at der er fritid og tid til selv at planlægge, hvad man kunne tænke sig og opleve i storbyen. Man får tid til at gå rundt i mindre gruppe og shoppe, hvis det er det, man har lyst til.

Du kan også bare luske rundt i Londons gader med dine venner og opleve alt det, som byen har at byde på. Det er frihed under ansvar, men vores elever opfører sig ordentlig, når de gæster et andet land.