Det kan være overvældende, når man begynder på efterskole, og man skal lære en hel masse nye mennesker og rutiner at kende. Men bare rolig.. Det ændrer sig hurtigt. Alligevel kan en efterskolestart fylde en del: Hvad er det lige efterskole går ud på? Er det så fedt, som alle siger? I en lille ‘YouTube’-serie fortæller tidligere elever om efterskolelivet på Lunderskov Efterskole. De giver gode råd, og du bliver måske klogere på, hvad et efterskoleophold indeholder.

Når du starter på efterskole, så er det et nyt kapitel i dit liv, der går i gang. Man ved måske ikke helt, hvad man skal forvente, og man går med mange spørgsmål og tanker. Du vil hurtigt opleve, at hverdagen pludselig kører af sig selv, og du vil møde nye mennesker, der alle er det samme sted i livet som dig: De er nye på efterskole.

I har alle det samme udgangspunkt. I har alle lidt sommerfugle i maven. Man kan bare godt glemme det, fordi der sker så meget nyt. Men der er nogen, der har prøvet det før dig. Og de ved, hvad det handler om. Her kan I blive klogere på, hvordan det er at gå efterskole. Ti tidligere elever på Lunderskov Efterskole har nemlig lavet en lille serie af videoer, hvor de taler om at gå på efterskole, og hvad de fik ud af det. De er videre i livet, men kan nu reflekterer over, hvad efterskole var for dem. Vi kalder serien ‘Efterskole Tanker’.

• Få gode råd
  • Hør hvad eleverne husker bedst
  • Bliv klogere på, hvad du lærer af at gå på efterskole
  • Find ud af, hvad det fedeste ved efterskole er

Husk, at du her på hjemmesiden også kan læse meget mere om Lunderskov Efterskole. Du kan blive klogere på hverdagen på efterskolen eller se flere billeder og video fra livet på Lunderskov Efterskole.

Du kan finde mange flere videoer på vores YouTube-kanal, hvor du kan blive klogere på efterskolelivet.